Haber

Çekmeköy ve Sancaktepe’ye müjde: Mart ayında metro hatları hazır olacak.

ÇEKMEKÖY VE SANCAKTEPE’YE MÜJDE:

METROLAR MART AYINDA HAZIR OLACAK

İMAMOĞLU: HAVALANDIRMIYORUZ, METRO YAPIYORUZ

METROYU BİZE DAHA FAZLA OY VERENLER İÇİN DEĞİL, İSTANBUL HALKI İÇİN İNŞA EDİYORUZ.

İNSANLAR BU ÇALIŞMAYI KÜÇÜRDÜ, BU İŞİ 10 DURDURULMUŞ METRO SINIRINA DÖNÜŞTÜRDÜ.

BİRLİKTE HER ZAMAN 700 KİLOMETRE ÜZERİNDE METRO AĞINA SAHİP BİR İSTANBUL YARATACAĞIZ.

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, Anadolu yakasında 3 ilçeden geçecek 10,9 kilometrelik Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattının 8 istasyonlu ilk etabının test sürüşüne tanıklık etti. “5 yıldan kısa bir sürede neredeyse 66 kilometrelik metroyu tamamlayarak halkımızın hizmetine açtık” diyen İmamoğlu, şöyle devam etti: “Bunlar her zaman hesaplarla, kitaplarla, hesaplarla, sorunsuz tamamlanacak işlerdir. planlama. Bu işi hafife alanlar var. Bu konuyu hafife alanlar maalesef durdurulan 10 metro limitine çevirdiler. Biz bu işi ciddiye alıyoruz. Önemli işler çok ciddi insanlar tarafından yapılabilir. O yüzden gösteriş yapmayız. ;Metro yapıyoruz.Ya da havaya püskürtmeyiz.Metro yapıyoruz.Ayrıca metroyu bize en çok oy verenler için değil,İstanbul halkı için yapıyoruz.Devam edeceğiz. “İnşallah hep birlikte, İstanbul’un altına metro hatları, raylarla döşenen demiryolları, büyük yer altı hatları, 700 kilometrenin üzerinde metro ağı olan bir İstanbul yaratacağız” dedi.

SANCAKTEPE / İSTANBUL

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli metro hattının üretimine 2017 yılının Mayıs ayında başlamıştı. Proje, üretime başladıktan sadece 7 ay sonra 29 Aralık 2017’de durdurulmuştu. Mart 2018’de inşaat yeniden başladı. Ancak önceki İBB yönetiminin hakediş ödemelerini yapmaması nedeniyle inşaat bugüne kadar yüzde 4 ilerleme kaydedilmesine rağmen Ekim 2018’de sessizliğe büründü. Ekrem İmamoğlu başkanlığındaki yeni İBB yönetimi, Ekim 2019’da yapılan anlaşmayla Deutsche Bank’tan kredi alarak hattın üretimine yeniden başladı. Sancaktepe-Çekmeköy arasındaki sınırın ilk etabında sona gelindi. İmamoğlu, hattın ilk etabı için test sürüşüne CHP Sancaktepe Belediye Başkanı adayı Alper Yeğin ile birlikte tanıklık etti.

AVŞAR: “TEK İSTASYONDA KREŞİMİZ, BİR İSTASYONDA ŞEHRİMİZ RESTAURANTIMIZ OLACAK”

İmamoğlu, test sürüşü öncesinde Samandıra Merkez Garı peron katında İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin ve İBB Raylı Sistemler Daire Başkanı Ceyhun Avşar’dan sınır inşaatı süreci ve sonrasına ilişkin detaylı bilgi aldı. İmamoğlu, Avşar’ın, “Biz sadece raylı sistem projeleri üretmiyoruz; Raylı sistem projeleriyle birlikte hattımızda buradaki yolcu akışına uygun sosyal fonksiyonlar tanımlamayı hedefliyoruz. Hattımızın açılmasıyla birlikte bugün yola çıkacağımız Meclis Garı’nda bir kreş raylı sistemin de açılmasıyla hazır olacak. “Hattın açılışıyla eş zamanlı olarak Sarıgazi İstasyonu’nda bir Şehir Restoranı da hizmete girecek” bilgisinin ardından şu açıklamayı yaptı:

İMAMOĞLU: “BAZEN ‘METROYA BAŞLADIK!’ DİYEYORLAR”

“Mart ayında bu sınırla birlikte iki metro sınır açılışımız olacak. Sancaktepe, Sultanbeyli ve Çekmeköy olmak üzere üç ilçemizin değerli insanları için metro yolculuğunu buradaki halkımıza kazandıracağız. Değerli bir çizgi. Bazen ‘Metroyu başlattık!’ diyorlar. İhale var, yüzde 3-4 ilerleme var… Bu, ihaleyi kazanan bir firmanın, ihaleyi kazanan firmanın da şantiyeye yerleşmesi anlamına geliyor. Biz devraldığımızda şu anki durum bu. Ve bu durumdan bugüne kadar olan süreç şöyle işliyor: Devraldığımız anda bu metro hattı için gerekli olan finansmanın ilk boyutunu sadece 4 ayda hazırlamakla başladık. Biz buraya 2019 yılı sonunda yani 2020 yılı başında başladık. Yani sıfırdan başladık, çok şükür 4’üncü yılımıza geldiğimizde büyük bir kısmını vatandaşlarımızın hizmetine açmış olacağız. . 5’inci yılda hepsini açacağız. Önemli bir seyahat kapasitesi olan bu hattımızı sadece bir yıl içerisinde Sultanbeyli dahil vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız” dedi.

“ATAKÖY-İKİTELLİ HATTIMIZ MART AYINDA DA VATANDAŞLARIMIZLA BULUŞACAK”

“Aynı şekilde Ataköy-İkitelli hattımız da mart ayında vatandaşlarımızla buluşacak. Eskisi gibi sadece metroları açıp metro yolculuklarını organize etmiyoruz; Aynı zamanda her istasyonumuzu bir fırsat alanına dönüştürüyoruz. Daire Başkanımız da bunu ifade etti. Birine kreş, diğerine Şehir Restoranı yapıyoruz. Bu doğrultuda başka fırsat alanlarımız da var. Bunları zaman içerisinde tekrar kamusal alana dönüştüreceğiz. Dolayısıyla çevresine değer katan bir işletme haline gelecektir. Bizim sorunumuz şu: Nasıl ki İstanbul’un en doğu noktasına taşıyacağımız Sultanbeyli hattını bitiriyorsak, bir benzerini de en batıdaki Beylikdüzü hattına taşımak istiyoruz. Ve daha önceki dönemde yapılmadığı gibi burada da çok sistemli bir şekilde proje hazırladık, finansmanını büyük ölçüde çözdük, ihale aşamasına geldik ve ihaleye çıkmadan önce engelledik. sadece kalem, mürekkep ve imzayla eyaletimizin istatistik raporuna dahil edilecek onay. Aynı şekilde Eyüpsultan-Bayrampaşa hattındaki süreci de onaylamamak gerçekten topluma büyük bir ihanettir. “İstanbul’a büyük ihanet”

“16 MİLYON İNSANIMIZ ADINA BİR İMZA, BİR MÜREKKEP İSTİYORUZ”

“Bir an önce bu ihanetten vazgeçip, Beylikdüzü-Sefaköy hattının İstanbul’un en batı ucunda, İstanbul’umuza hizmet noktasında hizmete açılması için imza ve mürekkep talep etmek istiyoruz. 16 milyon insanımız adına talep ediyoruz. Tıpkı burada olduğu gibi Çekmeköy’ü de Sancaktepe ve Sultanbeyli ile buluşturduğumuz gibi; Bakırköy’ü Bahçelievler’e, Küçükçekmece’yi Avcılar’a, Beylikdüzü, Büyükçekmece, Esenyurt ve Başakşehir’i o bölgeye getirmek istiyoruz. Bunu her gün, karşılaştığım her noktada anlatacağım. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Planı’na dahil edilmenin onaylanması bizim önümüzü açacak. Bu yanlışın bir an önce durdurulmasını talep ediyoruz. Bunu da ifade edeyim. İnşallah Mart ayında Sancaktepe adayımız Sayın Alper Yeğin ile birlikte Çekmeköy’den Samandıra’ya ilk yolculuğumuzu burada güçlü bir açılışla gerçekleştireceğiz. “Şimdiden iyi şanslar diliyorum.”

“5 YILDAN KISA SÜREDE YAKLAŞIK 66 KİLOMETRE

“BİR METROYU TAMAMLAYARAK MİLLETİMİZİN HİZMETİNE AÇTIK”

Açıklamaların ardından İmamoğlu, Yeğin ve beraberindeki heyet, test sürüşü yapacak misyoner Neslihan Pepeoğlu yönetimindeki trene gitti. İmamoğlu, trenin Samandıra İstasyonu’ndan Çözüm Mahallesi İstasyonu’na doğru hareket ettiği sırada kendisini takip eden gazetecilere açıklamalara devam etti. Metronun bir kilometre maliyetinin neredeyse 55 milyon avroyu aştığı bilgisini paylaşan İmamoğlu, “Bu, metronun bir kilometresinin maliyetinin 2 milyar TL olduğu anlamına geliyor. Bunun büyüklüğünü anlamak için bunu söylüyorum. Bu yatırımların daha verimli kullanılabilmesi için ‘yürüyen bir İstanbul’a ihtiyacımız var. Yani geçmişte sokaklarda dolaşan minibüs, otobüs ve araçlar yerine artık bu var. Bu hatların çalışması için yolculara ihtiyaç var. “Bu yolcunun lastik tekerlekli araçlardan da uzaklaşması gerekiyor” dedi. Bu bağlamda vatandaşlara konforlu yürüyüş alanlarının sağlanmasının gerekliliğini vurgulayan İmamoğlu, “Şehirlerde artık yaya konforu en önemli konu. Aslında mümkünse araba almadan şehrin her noktasına ulaşmanızı sağlayan metro hatları bizim için çok önemli. Toplu ulaşımın en önemli hattı anlamına gelecek. İnşallah bu süre bittiğinde 5 yıl olacak… Maalesef bizimki 5 yılın biraz altında. Her zaman söylerim; Üç ayımızı boşa harcadılar. Ama tamam. “5 yıldan kısa bir sürede yaklaşık 66 kilometrelik metroyu tamamlayarak halkımızın hizmetine açtık” dedi.

“CİDDİ İŞLER, CİDDİYETİ YÜKSEK İNSANLAR TARAFINDAN YAPILABİLİR”

“Hesaplarla, kitaplarla, planlamalarla bunların hepsi sorunsuz bir şekilde tamamlanabilir” diyen İmamoğlu, şöyle konuştu:

“Bu işi hafife alanlar var. Bu çalışmayı küçümseyen insanlar maalesef 10 duraklı metro hattına çevirdiler. Bu işi ciddiye alıyoruz. Bu şehrin ihtiyaçlarını ciddiye alıyoruz. Metro çalışması da aynen böyle. Bu çok önemli bir iş. Önemli işler son derece ciddi insanlar tarafından yapılabilir. O insanlar akıldan, bilimden, teknolojiden uzak olmayan, işi bilen insanlar… Çok değerli Genel Sekreter Yardımcımız, Daire Başkanımız, müteahhit firmamız ve buranın daha birçok değerli insanı, çalışma arkadaşlarım. burada değil ve finansla ilgilenen Genel Sekreter ve diğer arkadaşlarımız; Herkesin ortak çabasıyla, doğru zamanda doğru finansmanla, doğru zamanda gerçek inisiyatifle yürütülen çalışmalar. Bu yüzden gösteriş yapmıyoruz; Metroyu yapıyoruz. Ya da havaya püskürtmeyiz; Metroyu yapıyoruz. Bu açıdan Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli hattını özellikle çok önemsiyorum. Ayrıca metroyu bize en çok oy verenler için değil, İstanbul halkı için yapıyoruz. Şunu da belirteyim. Bunu da sürdüreceğiz. “İnşallah hep birlikte, İstanbul’un altından geçen metrolarla, raylarla döşenen demiryollarıyla, büyük yer altı hatlarıyla, 700 kilometreyi aşan metro ağıyla bir İstanbul yaratacağız.”

“DUYMAYANLARA DUYURALIM”

İmamoğlu, Alpkökin’in hatırlatması üzerine şu ifadeleri kullandı:

“Hanım. Pelin bana değerli bir şeyi hatırlattı. Aslında burada 1,5 yıl tutulan bir iznimiz vardı ve bu nedenle hazırladığımız bir kaynağı kullanamadık. Daha sonra yeşil tahvil ihracıyla o kaynağı temin ettiğimiz noktada bu anlamda etkin ek finansman sağladık. Ancak burada mesele şu: Biz o dönemde bu bölgeyi, özellikle Çekmeköy, Sancaktepe ve Sultanbeyli’yi çok önemsediğimiz için, burayı 140 milyon Euro’ya yakın öz kaynağımızdan, ciddi fedakarlıklar yaparak, durmadan finanse ettik. Yolumuza devam ettik ve bu konuda kurum-müteahhit dayanışmasını en güçlü seviyeye taşıdık. Bunu da çok zor anlarda, bildiğiniz gibi yüksek enflasyonun, yüksek faizlerin olduğu ve maalesef paranın olmadığı, akışın sorunlu hale geldiği bir ortamda başardık. Bu, bütçeyi verimli hale getirebilme ve en zor anlarınızda bile çözüm üretebilme yeteneğidir. Bu farklı bir ders. O halde bir daha bu şekilde duymayanlara duyuralım.”

Samandıra İstasyonu’nda başlayan test sürüşü Çözüm Mahallesi İstasyonu’nda başarıyla sona erdi. İmamoğlu, gazetecilerin gündeme ilişkin sorularını şu şekilde yanıtladı:

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu